Ανήμπορες να μειώσουν τα κόστη τους εμφανίστηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2013 έξι συνολικά ΔΕΚΟ, από τις εννέα που απέστειλαν στοιχεία, ενώ δύο δεν απέστειλαν…
καθόλου στοιχεία σχετικά με τα οικονομικά τους μεγέθη.
Συνολικά, η απόκλιση ανέρχεται στα 6,7 εκατ. ευρώ ή στο 2,8% έναντι του στόχου, παρά το γεγονός ότι το κόστος μισθοδοσίας τους συρρικνώθηκε κατά 7,68% περισσότερο από τον στόχο που είχε τεθεί. Κάτι το οποίο σημαίνει ότι δεν κατάφεραν να μειώσουν τα υπόλοιπα κόστη τους ή να αυξήσουν τα έσοδά τους όπως είχε προβλεφθεί.
Όπως δημοσιεύει η Καθημερινή, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (που βαίνουν πλέον προς αναδιάρθρωση) και η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) δεν φρόντισαν να ενημερώσουν για την πορεία των οικονομικών τους μεγεθών. Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις (Αττικό Μετρό, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΛΓΑ, ΕΡΓΟΣΕ, Ηλεκτρομηχανική Κύμης, ΟΠΕΚΕΠΕ, ΟΣΕ, ΟΣΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ) είχε προβλεφθεί να επιτύχουν πλεόνασμα 238,6 εκατ. ευρώ και τελικά το αποτέλεσμά τους ήταν πλεόνασμα της τάξης των 231,9 εκατ. ευρώ.
Τρεις από τις παραπάνω ΔΕΚΟ κατάφεραν να ξεπεράσουν τους στόχους που είχαν τεθεί. Την καλύτερη επίδοση είχε ο ΟΣΕ που με την υπέρβαση κατά 47,6 εκατ. ευρώ κατόρθωσε επί της ουσίας να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αρνητικών αποκλίσεων των άλλων 6 ΔΕΚΟ. Σε θετικό έδαφος βρέθηκαν επίσης η ΓΑΙΟΣΕ (με υπέρβαση 10,3 χιλιάδων ευρώ) και η Ηλεκτροχημική Κύμης (με υπέρβαση 527,5 χιλιάδων ευρώ).
Στο υπουργείο Οικονομικών εμφανίζον� �αι κάπως «ελαστικοί» στην παρούσα φάση προς τις επιχειρήσεις που ξέφυγαν, καθώς όπως αναφέρουν «οι όποιες αστοχίες εκ μέρους των φορέων μπορούν να δικαιολογηθούν εν μέρει από το γεγονός του πρώτου έτους εφαρμογής της διαδικασίας στοχοθεσίας». Παράλληλα, στο σύνολο η απόκλιση ανέρχεται στο 2,8% και εκτιμάται ότι είναι διαχειρίσιμη. Πάντως, οι ΔΕΚΟ που δεν πέτυχαν τους στόχους τους και μάλιστα η απόκλιση ξεπέρασε το 10%, έπρεπε να αποστείλουν μαζί με τα οικονομικά τους δεδομένα και μία έκθεση αιτιολόγησης για τις αποκλίσεις αυτές.
Στο πλαίσιο αυτό:
- Στην εταιρεία Αττικό Μετρό, η απόκλιση κατά 20,3% (ή 15,1 εκατ. ευρώ) οφείλεται στην υστέρηση των εσόδων κατά 10,6%, ενώ οι δαπάνες υποχώρησαν μόλις κατά 4,5%. Ειδικότερα, οι επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 7,3 εκατ. ευρώ και τα λοιπά έσοδα κατά 1,9 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2013. Την ίδια ώρα, υπήρξε και ετεροχρονισμός των εκ ταμιεύσεων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) κατά 10 εκατ. ευρώ.
- Η ΕΡΓΟΣΕ «ξέφυγε» από τον στόχο κατά 1,5 εκατ. ευρώ ή 69,5% εξαιτίας της υστέρησης των εσόδων κατά 60,1%, η οποία, είναι υψηλότερη της υστέρησης των δαπανών (59,9%). Σύμφωνα με τη διοίκηση της επιχείρησης, η ΕΡΓΟΣΕ τιμολογεί (βάσει σύμβασης με τον ΟΣΕ) τις λειτουργικές δαπάνες του ΟΣΕ πλέον 10%. Επίσης, η ΕΡΓΟΣΕ, όσον αφορά το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ που εκτελεί, δεν συμπεριλαμβάνει στον απολογισμό εξαμήνου π οσά προκαταβολών, ΦΠΑ και λειτουργικών εξόδων που αντιθέτως εμπεριέχονται στον στόχο του συνόλου του επενδυτικού προγράμματος των 350 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, μία υπέρβαση σε συγκεκριμένο λογαριασμό της τάξης του 15,7% αποδίδεται μεταξύ άλλων και στην καταβολή αναδρομικών ύψους 276,1 χιλιάδων ευρώ. Στα διάφορα έξοδα η υπέρβαση οφείλεται σε καταβολή ΦΠΑ ύψους 155 χιλιάδων ευρώ παρελθόντων ετών βάσει δικαστικών αποφάσεων. Ετσι, εάν αφαιρεθούν τα παραπάνω, τότε η απόκλιση θα ήταν 4,65% αντί του 69,5%.
- Η εταιρεία Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ), είχε προβλεφθεί να έχει πλεόνασμα 2,3 εκατ. ευρώ και τελικά στο πρώτο εξάμηνο του έτους κατεγράφη έλλειμμα 2 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται αποκλειστικά στην υστέρηση των εσόδων κατά 39,5%, ενώ οι δαπάνες μειώθηκαν κατά 14,53%. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Οικονομικών, δεν πραγματοποιήθηκε η προβλεπόμενη εκταμίευση του Μαΐου και του Ιουνίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πραγματοποι ηθείσες δαπάνες του πρώτου εξαμήνου του 2013 καλύφθηκαν από το υπόλοιπο του 2012.
- Η εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), σημείωσε απόκλιση 41,6% έναντι του στόχου, με τα έσοδα να υστερούν κατά 17,8% και τις δαπάνες να υποχωρούν κατά 11,3%. Τα έσοδα ήταν μειωμένα έναντι του στόχου εξαιτίας της μείωσης του συγκοινωνιακού έργου λόγω της κρίσης. Οι ανελαστικές δαπάνες των ανταλλακτικών, καυσίμων και αναλωσίμων είναι αυξημένες κατά 23% λόγω υποχρέωσης εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου.< /span>
- Στην εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η απόκλιση ανήλθε στο 94,9% ή στα 14,7 εκατ. ευρώ και οφείλεται σε υστέρηση των εσόδων κατά 21,3%, όταν οι δαπάνες μειώθηκαν μόλις κατά 3,6%. Στη διαμόρφωση του εν λόγω αποτελέσματος συνέβαλε η μη αύξηση των εισιτηρίων, η μείωση της επιβατικής κίνησης λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης και η καθυστέρηση της ολοκλήρωσης έργων υποδομής στο Θριάσιο πεδίο ώστε να επιταχυνθεί η έλευση της εταιρείας COSCO όπως προβλέπει σχετική σύμβαση, η οποία θα επιφέ� �ει τα αυξημένα έσοδα.
- Να σημειωθεί ότι η 6η ΔΕΚΟ που δεν πέτυχε τους στόχους της ήταν ο Οργανισμός Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ), με την απόκλιση να διαμορφώνεται στα 4,1 εκατ. ευρώ ή στο 9,1%. Δεδομένου, όμως, ότι η απόκλιση δεν ξεπέρασε το 10%, δεν απαιτήθηκε η αναλυτική αιτιολόγηση του αποτελέσματος.
Πηγή: http://kafeneio-gr.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment