Πωλητήριο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» βάζει η γερμανική εταιρεία Hochtief η οποία σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg έχει ήδη καλέσει πιθανούς ενδιαφερόμενους επενδυτές να καταθέσουν τις προσφορές τους...
Ο γερμανικός όμιλος δρομολογεί την πώληση της θυγατρικής του που δια χειρίζεται αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένου του «Ελ. Βενιζέλος» στην Αθήνα. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών είναι η 31η Μαρτίου και για την πώληση ο γερμανικός όμιλος συνεργάζεται με την Deutsche Bank. Εάν τελικά η πώληση ολοκληρωθεί, τότε ο αγοραστής θα λάβει τη διαχείριση έξι μεγάλων αεροδρομίων, μεταξύ αυτών της Αθήνας, του Αμβούργου, του Σίδνεϊ και της Βουδαπέστης.
Ο εκπρόσωπος Τύπου του γερμανικού ομίλου Bernd Puetter δήλωσε πως «γνωρίζει τις εικασίες στην αγορά» και ότι δεν μπορεί να προ βεί σε σχόλιο. Από την άλλη πλευρά ο εκπρόσωπος Τύπου της Deutsche Bank αρνήθηκε κατηγορηματικά να σχολιάσει τις πληροφορίες του Bloomberg.
Ωστόσο, ο όμιλος δεν είναι η πρώτη φορά που προσπαθεί να πουλήσει την θυγατρική του. Και πέρυσι είχε ανακοινώσει την πώληση όμως δεν κατάφερε να λάβει το αντίτιμο που ζητούσε. Τότε, είχαν καταθέσει προσφορές μεταξύ άλλων η γαλλική κατασκευαστική Vinci και η κινεζική HNA Group. Η προσφορά τους ήταν λίγο παραπάνω από 1 δισ ευρώ, όμως οι Γερμανοί αποτιμούσαν την εταιρεία 1,6 δισ ευρώ, με αποτέλεσμα να ακυρώσουν τελικ ά την πώληση. Σύμφωνα με πληροφορίες και η Fraport AG, η ιδιοκτήτρια του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης, είχε καταθέσει προσφορά για τα αεροδρόμια εκτός της γερμανικής επικράτειας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κοινοπραξία του Ελληνικού Δημοσίου - Hochtief επικρατήσει στο διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου του έργου κατασκευής του αεροδρομίου, ο οποίος διεξήχθη την περίοδο 1991-1993, σύμφωνα με τη μέθοδο ΒΟΟΤ (Κατασκευή - Ιδιοκτησία - Λειτουργία - Μεταβίβαση). Το εταιρικό αυτό σχήμα, είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βεν� �ζέλος» για 30 χρόνια.
Σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελ. Βενιζέλος με ποσοστό 25%, το ΤΑΙΠΕΔ με 30%, η Hochtief με 26,6% και η Hochtief Airport Capital με 13,33%.
Ο γερμανικός όμιλος δρομολογεί την πώληση της θυγατρικής του που δια χειρίζεται αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένου του «Ελ. Βενιζέλος» στην Αθήνα. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών είναι η 31η Μαρτίου και για την πώληση ο γερμανικός όμιλος συνεργάζεται με την Deutsche Bank. Εάν τελικά η πώληση ολοκληρωθεί, τότε ο αγοραστής θα λάβει τη διαχείριση έξι μεγάλων αεροδρομίων, μεταξύ αυτών της Αθήνας, του Αμβούργου, του Σίδνεϊ και της Βουδαπέστης.
Ο εκπρόσωπος Τύπου του γερμανικού ομίλου Bernd Puetter δήλωσε πως «γνωρίζει τις εικασίες στην αγορά» και ότι δεν μπορεί να προ βεί σε σχόλιο. Από την άλλη πλευρά ο εκπρόσωπος Τύπου της Deutsche Bank αρνήθηκε κατηγορηματικά να σχολιάσει τις πληροφορίες του Bloomberg.
Ωστόσο, ο όμιλος δεν είναι η πρώτη φορά που προσπαθεί να πουλήσει την θυγατρική του. Και πέρυσι είχε ανακοινώσει την πώληση όμως δεν κατάφερε να λάβει το αντίτιμο που ζητούσε. Τότε, είχαν καταθέσει προσφορές μεταξύ άλλων η γαλλική κατασκευαστική Vinci και η κινεζική HNA Group. Η προσφορά τους ήταν λίγο παραπάνω από 1 δισ ευρώ, όμως οι Γερμανοί αποτιμούσαν την εταιρεία 1,6 δισ ευρώ, με αποτέλεσμα να ακυρώσουν τελικ ά την πώληση. Σύμφωνα με πληροφορίες και η Fraport AG, η ιδιοκτήτρια του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης, είχε καταθέσει προσφορά για τα αεροδρόμια εκτός της γερμανικής επικράτειας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κοινοπραξία του Ελληνικού Δημοσίου - Hochtief επικρατήσει στο διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου του έργου κατασκευής του αεροδρομίου, ο οποίος διεξήχθη την περίοδο 1991-1993, σύμφωνα με τη μέθοδο ΒΟΟΤ (Κατασκευή - Ιδιοκτησία - Λειτουργία - Μεταβίβαση). Το εταιρικό αυτό σχήμα, είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βεν� �ζέλος» για 30 χρόνια.
Σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελ. Βενιζέλος με ποσοστό 25%, το ΤΑΙΠΕΔ με 30%, η Hochtief με 26,6% και η Hochtief Airport Capital με 13,33%.
Πηγή: http://kafeneio-gr.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment