Του Πέτρου Τρουπιώτη
Πρέπει να ομολογήσω ότι ξαφνιάστηκα ευχάριστα , διαβάζοντας συνέντευξη του υπουργού Παιδείας Κ Αρβανιτοπουλου στην εφημερίδα « Πρώτο Θέμα» της περασμένης Κυριακής, αναφορικά με ζητήματα σχετικά με την Μέση , κυρίως, εκπαίδευση.
Και ξαφνιάστηκα � �υχάριστα, γιατί ο υπουργός , με τις μέχρι ως σήμερα κινησεις και επιλογές του δεν θα έλεγα ότι έχει .......περάσει την βάση , σε μια βαθμολογία υπουργών σε σχέση με τα αποτελέσματα και βεβαίως με το προσδοκώμενο άπο αυτόν.
Μέχρι τώρα , στο θέμα Ανωτάτη παιδεία, θα έλεγα ότι κινήθηκε κάτω από την βάση έστω και αν ο ίδιος και οι στενοί συνεργάτες του , ως καθηγητές σε ΑΕΙ, θα έπρεπε να ξέρουν καλυτέρα τα δεδομένα και να κινη θούν πιο σωστά. Ίσως βέβαια, λογω της συγκεκριμένης 'εμπλοκής¨"τους να μην μπόρεσαν να κινηθούν σωστά και όπως έπρεπε, προσπαθώντας να μπορέσουν να κρατήσουν σε μια μασχάλη δυο καρπούζια.
Ας είναι. Αυτό είναι ένα ζήτημα που θα μας απασχολήσει σίγουρα το επόμενο διάστημα , μια και θα πρέπει να ξεκαθαριστεί , για παράδειγμα ποιος τελικά «κάνει κουμάντο» στα Πανεπιστήμια. Το Συμβούλιο Ιδρύματος ή οι πρυτάνεις. Και αυτό είναι βασικ ό ζήτημα για να δούμε τι είδους πανεπιστήμιο θέλουμε..
Ας πάμε όμως στα όσα για την Μέση Εκπαίδευση δήλωσε και τα περισσότερα που άφησε να εννοηθούν. Ζητήματα που πηγές του υπουργείου παιδείας , ανεπίσημα , τα διαρρέουν.
Θεωρώ πολύ σημαντικό ότι παρά τις αντιδράσεις , συντεχνιακές και αντιεπιστημονικές, συνδικαλιστών , επιμένει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Έχει βέβαια σημασία με τι κριτήρια και από ποιους θα γίνει, αλλά το ότι προχώρα είναι ένα θετικό βήμα.
Όπως θετικό βήμα είναι και η απόφαση του να αλλάξουν το σύνολο σχεδόν των βιβλίων, τα περισσότερα από τα οποία, δυστυχώς, είναι τόσο ανούσια και δύσκολα για τα παΐδια , που οι καθηγητές σε πολλά σχολειά αναγκάζονται να μοιράζουν σημειώσεις…
Τώρα το πώς θα επιλέγουν αυτοί που θα γράψουν τα νέα βιβλία έχει επίσης σημασία, όπως σημασία έχει αν θα μείνουμε στο θέμα υποχρεωτική υλη ή θα δούμε το ζήτημα της γνώσης πιο ελευθέρα. ( Βέβαια εδώ για να το δεις πιο ελευθέρα πρέπει να έχεις και την κατάλληλη ποιότητα εκπαιδευτικών…)
Θετικό είναι επίσης ότι αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ. Η αλλαγή δεν είναι 'συγκλονιστική» αλλά είναι έστω ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση.
Τέλος , ενδιαφέρον έχει και η απόφαση για μείωση των αργιών.
Σωστά , η σχολική χρόνιά μπορεί να ξεκινά νωρίτερα και να τελειώνει αργότερα. Όπως σωστά μπορούν και να μειωθούν στο μισό για παράδειγμα οι αργίες Πάσχα .
Ίσως θα ήταν καλυτέρα μια μικρή ανάπαυλα , για τους μαθητές, μεταξύ Χριστουγέννων και Πάσχα( πχ μια εβδομάδα) παρά δεκαπενθήμερη διακοπή το Πάσχα και τέλος μαθημάτων νωρίς.
Η διακοπές των μαθημάτων όμως δεν μπορεί να σημαίνουν και διακοπή εργασίας των εκπαιδευτικών.
Και εδώ είναι το δύσκολο(και με πολιτικό κόστος) κομμάτι.
Για παράδειγμα οι εκπαιδευτικοί πρέπει και αυτοί να εξομοιωθούν με το σύνολο των εργαζομένων. Να εργάζονται δηλαδή 11 μήνες και να έχουν διακοπές ένα μήνα.
Και στο ερώτημα τι θα κάνουν στα σχολειά όταν θα έχουν διακοπές οι μαθητές , υπάρχει απλή απάντηση .
Μπορούν να γίνονται οι επιμορφώσεις τους, που πρέπει να γίνουν υποχρεωτικές, οι αξιολογήσεις τους , αλλά ίσως θα έπρεπε να δούμε και κάτι πιο χρήσιμο.
Για παράδειγμα , το καλοκαίρι , αλλά και ίσως μέρος των διακοπών Χριστουγέννων, Πάσχα, στα σχολεία θα μπορουσε να λειτουργεί ένα είδος « δημιουργικής απασχόλησης» για όσα παΐδια θελουν να πάνε.
Δηλαδή , λειτουργία βιβλιοθηκών, ελεύθερων μαθημάτων, -συζητήσεων αλλά και αθλητικών δραστηριοτήτων , με την συμμέτοχη εναλλάξ των εκπαιδευτικών που δεν θα έχουν την ετήσια αδεία τους.
Έτσι θα μπορούσαν τα παΐδιά, ιδιαίτερα του δημοτικού και του γυμνασίου, να έχουν ένα χώρο δημιουργικής απασχόλησης όταν οι γονείς τους , που εργάζονται, δεν έχουν «τι να τα κάνουν» κατά το κοινώς λεγόμενο.
Μήπως να το σκεφτεί και αυτό ο υπουργός;
Μήπως να κινηθεί «επαναστατικά» έστω στην Μέση και Κατώτερη εκπαίδευση, αν δεν μπορεί ( η δεν τολμά) στην Ανωτάτη;
Πηγή: http://kafeneio-gr.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment